Загальні офіси та спільні робочі місця: від приватної сфери до публічності простору.

Строго приватно! 
Конфіденційність, недоторканність приватного життя та безпека будівель та офісів, орендованої власності є само собою зрозумілими для більшості компаній. Нікому не хочеться відкривати свої бізнесові секрети. Незважаючи на це догма про абсолютно захищені корпоративні будівлі та офісні приміщення ось-ось буде зламана. Компанії та організації все частіше пропонують спільні офіси, які пропонують частковий громадський простір. Ми покажемо, як це можна реалізувати практично, на трьох прикладах.


Творчий простір.

Складність оренди маленької площі та висока орендна плата все частіше призводять до того, що кілька компаній спільно використовують офісні приміщення у партнерстві – так звані загальні офіси. Внутрішня організація таких просторів вимагає певної концепції зонування, а саме такої, що об'єднує спільні зони: робоче кафе, невелику кухню, спільні конференц-зали та чітко обмежує робочі зони, щоб кожна компанія могла зберегти свою конфіденційність.
Голландська компанія Broeinest відкрила свій четвертий офіс у Утрехті. Broeinest, у перекладі «сприятливе середовище», є концепцією кросовера, що складається з офісу, виставкового залу, коворкінгу та творчого простору. Broeinest здає в оренду невеликі площі компаніям-партнерам, які поділяють приміщення. Компанія також пропонує свої простори архітекторам, які можуть використовувати творче середовище цих приміщень як майданчик для демонстрації матеріалів, предметів інтер'єру та інших творчих новинок.
Аналогічно організована Designerwerkschau (Галерея дизайнерів) у Мюнхені. Як галерея цей простір відкритий для всіх, хто цікавиться архітектурою та дизайном, а також для тих, хто бажає провести заходи в приміщеннях галереї.


Коворкінги та загальні офіси.

Спочатку ідея створення коворкінгів була задумана як сучасна та рентабельна платформа контакту для фрілансерів та стартапів: людей, які не працюють разом безпосередньо, але які можуть використовувати взаємну синергію через загальний та надихаючий робочий простір. У той самий час він утворює спільноту, виконуючи важливі соціальні завдання об'єднати людей людей разом. Цей дух спільності виразно проявляється у Czech Impact HUB. Коворкінг-центр у самому серці Праги вже багато років є місцем контакту для підприємців-початківців.
Тим часом дедалі більше компаній створюють та використовують свої власні коворкінг-простори, навіть у рамках своїх власних організацій: вони дозволяють співробітникам працювати разом із зовнішніми фрілансерами та крауд-працівниками, формувати тимчасові проектні групи та влаштовувати мітинг-сесії. Таким чином заохочується співпраця та стимулюється спонтанний обмін ідеями! Загальні офіси пропонують велику свободу з погляду дизайну: індустріальний стиль чи затишна Скандинавія, закриті офіси чи відкритий простір, творчий простір чи строгий діловий стиль.


Нова інтерпретація вхідних зон.

Фойє та вхідні зони все частіше набувають абсолютно нового значення, особливо в офісах великих компаній. Вони стають загальнодоступними, доступними для зовнішньої аудиторії. Класична рецепція перетворена на діюче кафе. Стійка рецепції – це барна стійка. Замість «сидіти та чекати» тепер «зустрічатися та працювати». Загальна вхідна зона – тепер як вхід у кафе, наскільки ця зона стає публічною – кожна компанія вирішує сама. Гості та ділові партнери, постачальники або клієнти можуть тут зручно влаштуватися, провести час та підготуватися до наступної зустрічі. Деякі компанії йдуть ще далі і відкривають зону вхідного бару для відвідувачів, які не мають жодного відношення до компанії. В чому сенс? Нетворкінг та поширення інформації про бренд, таким чином фойє швидко стає повноцінним місцем проведення заходів.